Adventsljusstaken

Ja jag vil så gärna sätta upp "stakarna" så här blir lite ljus i mörkret. Ute står regnet som spön i backen.Usch för vintern. Men åter till ljuset, är det föööör tidigt? Är det nån som bryr sig om man sätter upp de 2v för tidigt eg?
Ja vi får se...

Johan:
 Hade utvecklingssamtal förra veckan o Johans fröken sa att han funkar bra i gruppen. Han har utvecklats nåt enormt i tecknandet, har många kompisar o kan leka med både killar o tjejer( som om det skulle vara ett problem???)Han pratar ofta om Tim o berättar för de andra att han har en bror som fick cancer o är nu en ängel. Gulle. Skönt att det går bra.
Måste få ändan ur o scanna in hans fina teckningar så alla kan se hur fina de är.
Han klipper o klistrar vägskyltar till en förbannelse här hemma om kvällarna. Vet inte vart man ska sitta o äta längre ;) men kreativitet, i like!

Skulle så gärna vilja flytta till litet hus med en liten liten tomt som man kan påta i i vår. Men priserna skjuter i höjden o nu verkar det som om vi stannar kvar här i området (hmm) för Johans trygghet skull.
Hade ett hus som jag verkligen ville ha men det såldes INNAN visningen, sånt gör mig arg!!Men det kommer nog fler chanser, gäller bara o ha lite tålamod( vilket den här damen har lite svårt med ibland)

Är fortfarande grymt trött på mig själv, att alltid ha ont, vara trött o ledsen! Önskar att man kunde vakna upp en vacker dag o allt var som bortblåst! Tjohooo va härligt va.
Har inte varit vid graven sen Alla helgens dag.*mega ångest* men som alla säger när jag kommenterar dettta, Tim är ju med oss här ändå... men det är inte samma sak tycker jag. Jag vill att det ska vara fina vid hans grav o nu har jag inte nån koll. Måste ta mig dit helt enkelt. Åk dit då säger nog många men saken är den att jag har lite utgångs nojja, har isolerat  mig ett bra tag. Osocial helt enkelt!

Idag kom Johans RUTIGA jeans som han absolute skulle ha på Tradera. Så vi får se om de passar. Jag fick min OXXO ring, aningen för stor, typiskt.

Tim:
Jag saknar dig så innerligt mycket. Mitt hjärta blöder av sorg. Önskar att vi kunde ses bara för en minut, dra fingrarna genom ditt mjuka väldoftande hår och titta dig djupt i ögonen.Väntar på att du ska besöka mig, ja du vet som vi sagt.. Längtar efter dig. Älskar Dig
Det är tomt utan dig här Tim, ingen som gör de sköna "danserna" längre, ingen som säger moli moli moli...saknar ditt skratt. Johan såg moli moli filmen i lördgas o han skrattade så han tjöt, precis som du. Åh fan att det skulle bli så här. Tomt utan dig o tomt utan släkt o vänner. Du saknas oss Tim.

Åhh tungt var det här..... ha en fin eftermiddag, nu har jag bestämt mig iallafall. Stakarna åker upp i kväll
Ljus & Värme.
-A-

Kommentarer
Postat av: anette

upp med grejerna bara!!!! du hjälpte ju mej igår!!! puss

2009-11-18 @ 14:47:54
Postat av: Johanna

fullt med tårar när du skrev om tim. det gör ont i hjärtat! styrke kramar till dig och familjen!!KRAM

2009-11-18 @ 19:48:38
Postat av: Cina

Bra beslut med stakarna A-K... Det är så fint med lite ljus i detta ständiga höstrusk!! Och nu är det ju bara 11 dagar kvar till 1:a advent.

Vad bra att Johan pratar om Tim i skolan, och inte håller det inom sig.

Låter mysigt med ett hus, oh som du skriver: Det kommer säkert fler.

Tänker ofta på er!! Sänder styrkekramar i massor!!

2009-11-18 @ 19:51:48
Postat av: Moa

Upp med grejorna, bra beslut! På köpcentrat nordstan här så börjar dom julpynta i början av oktober så du är ju förhållandevis sen ;)



Skönt att det går bra i skolan för Johan och fint att han pratar om Tim också! Att han får ur sig lite känslor och tankar. På tal om att leka både med killar och tjejer - både jag och brorsan var sådana som höll sig till "våra egna kön" när vi var små och mamma klagade en hel del på det - "på min tid lekte man minsann med både killar och tjejer". Sen på gymnasiet när vi båda faktiskt började få kompisar av båda kön så slog hon om lite och trodde att jag var kär i min killkompis och brorsan skulle minsann inte ha så många tjejkompisar utan han måste ju hålla sig till eeen och vara kär i henne!

skönaste dubbelmoralen :p



rutiga byxor är snyggt! jag vet ett jättesnyggt par - som bara finns på HMs barnavdelning. och nog för att jag får på mig tröjor och klänningar i storlek 170 men tyvärr fick man ju dom där kvinnohöfterna någon gång i femtonårsåldern...



Många kramar till er! Ibland vet jag inte vad jag ska skriva - det ni är med om är så ofattbart.



(därför lyckas jag på något vis alltid ta ut enklare saker och göra paralleller till mig själv, suck)

Postat av: Åsa

Klart att du kan sätta upp stakarna nu om du vill!

Här är det många som har julgrejerna uppe fram till påsk typ, och ingen ids bry sig. Nu är det ju bara en dryg vecka kvar dessutom. Go for it!

Skönt att det går bra för Johan i skolan. Fina teckningar han gör! Verkar vara en kreativ grabb, det är bra. Då sysselsätter de sig lätt även om det regnar småspik ute....

Ha det bra. Tänker på er. Kramisar!

2009-11-18 @ 21:42:51
Postat av: Anonym

Klart att du kan sätta upp stakarna nu om du vill!

Här är det många som har julgrejerna uppe fram till påsk typ, och ingen ids bry sig. Nu är det ju bara en dryg vecka kvar dessutom. Go for it!

Skönt att det går bra för Johan i skolan. Fina teckningar han gör! Verkar vara en kreativ grabb, det är bra. Då sysselsätter de sig lätt även om det regnar småspik ute....

Ha det bra. Tänker på er. Kramisar!

2009-11-18 @ 21:44:44
Postat av: Camilla...

(Börjar på en mening backar börjar om...)

Vill förmedla så mycket, finner inte dom"rätta orden" vilka dom nu är... Känner igen mej i en del som du skriver... Hmmmm.... Förmedlar en känsla via cyberrymden skickar sam,tidigt med en (((KRAM)))

Sköt om dej... Kram Camilla...

2009-11-18 @ 21:52:37
URL: http://camillawallen.blogg.se/
Postat av: Malin

Har en ständigt i tankarna och försöker skicka positiv energi!



Stakarna ska fram om det skänker er värme och ljus, absolut! Själv har jag hängt upp ljuskulor i fönstret och köpt hem massa julpynt som bara ligger och väntar på att få komma fram..



Många kramar!

2009-11-19 @ 01:19:22
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Hejsan allihop,

roligt att det går bra för Johan i skolan och att han har kompisar.

Adventsljustakarna var på väg upp här i helgen som gick men jag blev stoppad (men till helgen får vi se). Här är så mörkt och dystert så allt ljus man kan få behövs.Stora Styrkekramar till er alla från varberg

2009-11-20 @ 00:50:41
Postat av: Gabriella

Självklart ska ni sätta upp ljusstakarna. Mera ljus och värme i alla våra liv!



Såg de fina teckningarna i nästa inlägg. Underbara Johan!



Hoppas ni hittar ert hus.



Saknaden efter Tim går inte att fatta och greppa ... Varmaste, varmaste kramarna från mig!

2009-11-20 @ 16:13:19
Postat av: Anonym

Tårarna kommer.....tänker på eran Tim.B

2009-11-20 @ 23:21:18
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Tänker på er i massor =) Om du vill ha ljusstaken uppe tycker jag du ska sätta upp den! det finns ju ingen direkt lag som säger nåt =)

massor med kramar

2009-11-20 @ 23:46:24
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: "V"

Jag saknar också Tim,

min lille blogghjälte! :(

2009-11-22 @ 17:15:04
Postat av: Emil

Klart stakarna ska upp! Fina teckningar Johan målat. Mm Sorgligt det här som drabbat er. Vet hur det känns o förlora en när o kär. Hemskt. Men han finns med bland er. Det ska ni veta. Hade gott Tack för vi får fortsätta följa på bloggen.

2009-11-23 @ 00:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback