SUCK !!!!!

Jaha! då var det dags för ett sånt mysko inlägg igen och åter igen från en människa som inte hänger med för fem öre?
Som vanligt har man ju egentligen ingen lust att svara på sånt här,men kan inte låta bli.
Först o främst så har väl inte nån här någonsin sagt att vi inte har råd med en sten? Anledningen till att vi väntar är att vi fick det rådet av vaktmästaren på kyrkogården.
Han sa: Nu har ni ett jättefint handgjort kors så vänta med stenen så sätter sig marken bättre.
Sen är det så att vi vill ha en natursten och inte har hittat den sten vi vill ha!
Det är viktigt för oss att det känns helt rätt.

Ang att AK är hemma är väl ändå hennes ensak, o hade du läst bloggen ordentligt skulle du veta varför!!!!
Känner vi varandra?
Det måste vi ju göra eftersom du tydligen har en klockren bild av hur hon mår! Helt otroligt!!
Ja ja, man får väl räkna med att det tränger in lite udda karaktärer när man har en blogg! inte så mycket att göra åt
Hör jag en bitter ton, ja jag tror det! Damen kanske ska ta sig en resa själv.
Sist men inte minst,  så är det ju så tröttsamt att så fort någon har åsikter o kritik så vågar man aldrig skriva sin mailadress eller riktiga namn på inlägget. Fegis!

Ja ja nog om detta, Å Du Ann ha en skön kväll!!
/ Janne

Kommentarer
Postat av: Madelene

Hejsan hela familjen!!



Jag tappar talföret när jag läser erat inlägg & ännu mer när jag läser hennes inlägg(Ann).

Tyvärr finns det såna människor & det som är värst är att dessa har inget stopp i sig & kan skada andra så till den mildra grad av man bara blir ännu sämre. Tror inte vissa människor förstår vad som händer efter det att dom tex skrivit ett sådant inlägg. Både för ens egen skull & för sina anhöriga. Jag tror inte att vissa av dessa "knäppa" människor förstår vad det innebär att vara sjukskriven idag, dom tror nog bara att man går hemma & gottar sig åt det. Om alla bara visst vilken blåslampa man har i rumpan hela tiden skulle dom nog inte vara så avundsjuka!!!

Vad ni väljer att göra el inte göra på Tims grav är fullständigt ERAT val!!!! Ingen har rätt att säga något om det!!!! Jag förstår att ni valt att ha kvar korset, det är så "hemtrevligt" om man nu kan säga så om ett kors.

AK jag lider med dig, skit i vad alla säger ( ja jag vet att det är lättare sagt än gjort & att det kan göra förbannat ont) men du är så mkt bättre än Ann & alla som är hennes like.

Önskar en jätte trevlig resa & önskade att jag kunde radera alla elaka människor så dom inte hade möjlighet att göra andra illa!



All styrka & värme till er!!



Madelene

2009-09-08 @ 22:32:23
Postat av: Anita

Ann! Jag har inte ord för din oempati!!

Du måste vara väldigt kall, stackars dig!



Kram till de mest goa och varma människor Ak med

familj!

Postat av: Kicki

Vill skicka lite kramar o stöd. Och skit i alla onödiga människor, det är bara deras okunskap som gör dom dumma. Ha en j-la bra resa o sköt om er...

2009-09-08 @ 23:59:25
URL: http://kilden.blogg.se/
Postat av: Susann

Bra att du säger ifrån, herregud sicken människa !! Men släpp tankarna på henne nu, hon är ju bara en stor energitjuv !!!!

Kramar till er alla !

2009-09-09 @ 08:18:08
Postat av: Frida

God morgon!

Janne, jag blev glad att du tog dig tid att bita ifrån - stackars Ann, kan inte ha mkt kul här i livet.

Jag undrar hur det går med värken AK? Får du ngn hjälp? Jag har för egen del haft kontakt med Smärthanteringsgrupper på Huddinge sjukhus - det rekomenderar jag varmt!

Hoppas att Johan fortsätter trivas och att ni alla kan känna ett visst lugn.

Må gott!

2009-09-09 @ 09:56:21
Postat av: Malin

Ann, du borde ta dig lite mer tid att läsa bloggen noggrant. Då kanske du skulle inse din egen idioti, och förhoppningsvis be om ursäkt.



Du har inte med att göra varför det ännu inte finns en sten, du har inte med att göra hur familjens ekonomi står till och du har framför allt inte med att göra hurvida AK kan jobba eller inte. Det enda som du borde tänka på är att det här är en familj som har förlorat sin son, sin bror och hur de väljer att läka är deras val.



Att du inte skäms som skriver så om stenen! Att du inte tar dig tid att ens fundera över varför en sten inte är vald än, utan går direkt till attack? Usch!



Janne, AK och Johan, skickar stora, varma kramar till er och hoppas att ni får en helt jävla underbar resa som ni så väl är förtjänta av!

2009-09-09 @ 10:54:15
Postat av: julia

Att läsa Annes kommentar till förra inlägget får mig att må riktigt jävla illa. Fy fan. Det finns så många som väntar på att beställa gravsten just för att de inte hittat den rätta stenen, den ska trots allt stå där i många många år framöver. Sånt är så otroligt personligt och hon har inte någon som helst rätt att lägga sig i det. Alla människor hanterar saker på olika sätt, man ser saker på olika sätt men framförallt bearbetar man saker på så otroligt olika sätt.



Det gör mig grymt förbannad att du ens uttalar dig om detta och ens har tänkt tanken.



Underbara familj, ni är fantastiska och fortsätt kämpa på så som ni gör! Resan är ni så sjukt mkt värda, njut av den!

Mängder med kramar till hela familjen

2009-09-09 @ 11:06:57
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ann, vilken vidrig människa du verkar vara. Janne, du besvarar på ett så ödmjukt sätt ändå, det verkar vara så likt hela er fina familj, så nu säger jag istället det många tänker: ANN - FAR ÅT HELSIKE!! Låt bli att störa denna underbara familj i sin stora sorg, och du stör faktiskt även oss andra som följt Tims och familjens kamp. Trots att många av oss inte kände Tim och hans familj kan jag lova att även vi sörjer och saknar Tim. Hur kan man sjunka så lågt att man kritiserar en familj som kämpat för sin älskade son på detta sätt...? Ann, du borde skämmas, jag hoppas du aldrig tittar in här igen, för din elakhet ska inte störa Tims fina sida.

Kram till familjen, från Anneli i Vänersborg

2009-09-09 @ 11:42:37
Postat av: Moa

Hej familjen



läste Anns kommentar och den kändes konstig. Att man väntar med sten beror väl sällan på att man "har bättre saker att lägga pengarna på" utan snarare ibland på att man inte känner sig redo eller som i ert fall att marken ska sätta sig bättre och kanske framförallt att ni inte hittat den sten ni vill ha! det viktigaste är ju att ni hittar en sten som passar bra och känns rätt, inte att den kommer dit så snabbt som möjligt.



och alla människor reagerar olika när det gäller om man kan jobba eller inte. AK kanske inte orkar, Ann? några mår bättre av att komma tillbaka till vardagsrutinen, medan andra inte klarar av det så snart efter att ha förlorat ett barn.



KRAM TILL ER I FAMILJEN!

2009-09-09 @ 11:49:56
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Helene, Ivars mamma

Jag vet inte vad jag ska skriva, vill bara visa er mitt stöd och skicka energi. När människor skriver inlägg här på bloggen så borde fokus vara att lyfta och inte sänka, att ge energi och inte stjäla.



Var rädda om er, var rädda om energin som ni får via resande, via vänner, via de val ni gör. Låt inte ett spånigt inlägg sänka er. Ge det inte någon som helst plats i era liv nu!



kramar om er!

Helene

2009-09-09 @ 16:11:17
Postat av: Cilla

Hej kära ni.Vilken idiot den där Ann är.Hur kan man bara spy ut sig en massa sörja som man verkligen inte har en aning om eller med att göra. Vår älskade Evelina har inte heller fått sin sten än.Vi har börjat titta och spåna på hur den ska se ut men som ni säger Det ska kännas rätt.Här på denna församlingen sätter dom inte stenen förrän 6 månader efter har jag hört och det har med sättningen att göra,så vi har inte haft så bråttom och ork att ta itu med det precis som ni. Resa,klart ni ska resa.Vi va en vecka på Kreta i slutet på augusti med våra 2 andra barn och det va verkligen uppskattat från allas sida.Hemma är man mest för sig själv och våra stora barn har mycket med skola och träning.Där fick vi va tillsammans,äta ,skratta och bada ihop som vi annars inte minns när vi gjorde sist.Själv har inte jag heller börjat jobba och känns inte som jag är redo för det heller,men Evelinas pappa är inne på sin andra vecka nu och tycker det funkar bra.Alla är vi olika och sen beror det lite på typ av jobb man har tror jag.

Önskar er en alldeles underbar resa och att ni får tid att njuta och glädjas av varandra det är ni så värda. Kram från en ängla mamma/cilla

2009-09-09 @ 17:53:05
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.om
Postat av: Jenny

Hej! Tråkigt när det blir så här tycker jag. Blir mest bedrövad och tycker det är respektlöst att uttala sig så mitt i er sorg. Mot Tim ,er och alla släktingar och vänner. Att avsluta ett sånt inlägg med anhörig till cancersjuk är ju oxå lite trist. Min tolkning blir nästan att man kan säga vad man vill bara för att man finns i liknande situation.Det framkommer ju inte heller vem som är sjuk. Jag har ännu inte behövt mista ngn riktigt nära i familjen och man kan inte mäta sorg,men jag kan nog ganska säkert säga att förlora sina barn slår allt!Det som är så tråkigt är att en människa som säger såna saker kan få en att bli så ledsen.Skulle mest vilja känna att det bara rann av. Hoppas det slutar med detta och inte blir ngn fortsättnig på helt omänskliga uttalanden.Ta hand om er!

2009-09-09 @ 18:11:42
Postat av: Gordana

Hej mina underbara tappra vänner!



"Ann" är förmodligen en bitterfitta som inte hade hela leksaker när hon var liten. Detta gör nu att hon måste hugga på andra, och gärna när de redan ligger. Men.. Det kommer att straffa sig för henne med, en dag så vaknar hon upp och är än mer bitter och ensam än nu.



Gravsten, herregud.. hur orkar hon.. Klart att ni ska vänta tills det känns rätt och värdigt för Tim.

Resan.. Vet inte några som är värda det mer än er, en liten paus i den mån det går i vardagen.



Var rädda om er, saknar er..

Kramar i mängder. Gordana

By the way.. Jag vågar lämna ut min mailadr...:)

2009-09-09 @ 18:24:09
Postat av: Gabriella

All respekt och heder till Janne och A-K! Starkt av er att bemöta "Anns" inlägg, som var helt patetiskt.



Vi är många som vet betydligt mer, efter att ha följt er här ett tag.



Och en sak till: Roligt att Johan trivs så bra!



Stora kramar!

2009-09-09 @ 18:36:02
Postat av: Åsa

Vill bara säga att ni ska stå på er och göra det som känns rätt för er! Människor som missunnar er en resa till värmen måste vara väldigt småsinta.

Och angående Tims sten så tycker jag att det är bra att ni väntar tills det dyker upp en sten som ni fastnar för. Det är viktigt att sådana beslut inte fattas i stress, det ska kännas i hjärtat att man väljer rätt.

Sköt om er! Stor kram till er alla

2009-09-09 @ 22:06:36
Postat av: marie

Hej på er läste detta har skickat till Anna på facebook och visat mitt stöd .Fattar ej hur man kan skriva som denna människa gjort ,Jag känner er inte men vet vilka ni är via denna blogg och har man följt denna blogg så vet man hur Anna mår. Denna person kan ej ha följt bloggen utan läste på facebook om Tim och sedan retar sig på att Anna är så vacker som hon är och att ni reser utomlands i stället för att skaffa sten. Hon skriver ochså att hon har anhörig med cancer eller vad det nu var. Att leva med någon som har cancer tär ,det vet vi fast vår dotter mår bra nu . Man mår ej bra det tar på alla krafter man har bara att verka stark fast man ej är stark. Ha det så bra när ni reser och försök att ej tänka på dessa som skriver all skit. Kram Marie

2009-09-10 @ 08:04:46
Postat av: peggy, karin o christian

Hej familjen

Vi ville bara säga hej o skicka lite kramar. Ha det riktigt gott när ni åker bort med värme, god mat o förhoppningsvis skratt.

må gott

Peggy

2009-09-10 @ 08:59:45
Postat av: Maggan

Nej inte ännu en energitjuv, hon har inte gjort sig omaket att läsa era bloggar så hon vet vad det handlar om , försök att inte bry er hon själ bara energi, ni är en fin familj som bara ska gå in för att läka tillsammans och att göra en resa tillsammans låter JÄTTEBRA, att Johan trivs i skolan är underbart, ha en underbar resa och var rädda om varandra, Tim har det bra där han är och vill att ni ska må bra också. STOR KRAM till er alla tre.

2009-09-10 @ 09:17:59
Postat av: Mi & Kári

Jag förstår inte varför folk hela tiden har ett behov av att uttrycka sina negativa känslor berörande andra personers privatliv och de svåra val ni redan behövt fatta.

Det är starkt av er att våga blotta era liv i en öppen blogg på det sätt ni valt. Det hjälper mig och säkerligen många fler att förstå och ge en inblick. Jag är snart fördig sjuksköterska och ni tillsammans med andra bloggare hjälper mig att kunna möta min patienter med en öppenhet och "fördomsfri" inställning. Tack!

2009-09-10 @ 10:28:07
URL: http://www.kari.nu
Postat av: Mia-Maria

Hej!



Jag säger bara USCH FÖR ANN!



Bra att du säger ifrån. Jag bara måste tro att alla vi andra som följer er i bloggen har "alla hästar i stallet". Det har inte Ann. Jag lovar er att ingen vill uppleva det ni har varit med om. Ingen ska heller behöva det. Barn ska få vara glada, friska och ha hela livet framför sig. Jag tycker ni är fantastiska föräldra. Så starka som ni är. Jag är övertygad om att väldigt många inte skulle klara allt så bra som ni gör. Hur ni "tar er igenom en dag i taget" är faktiskt ert val. Det finns inget rätt eller fel sätt. Säkert lika många olika sätt som det finns föräldrar.



Stenen! Självklart gör ni det i er takt. När ni har hittat den ni känner är rätt, så blir det den. Herregud, det är ju faktiskt ert lilla barn!



Jag blir så arg på människor som tror att allt måste göras på deras sätt för det är det enda rätta.



Jag beklagar verkligen sorgen och hoppas på någon form av ljusning i framtiden. Även om sorgen och saknaden alltid kommer finnas kvar.



Kramar från en annan förälder

Mia-Maria



ps.Jobbar Ann på försäkringskassan!?!

2009-09-10 @ 10:32:11
Postat av: Mia

Jag blev helt mållös över ANNS INLÄGG !!

Men det bevisar vilka inkompetent och

okunninga mäninskor vi tyvärr har runt

oss dagligen, som tyvärr inte kan läsa

av situationer och vad som är bäst för

andra mäninskor fast de tror det,de

livnär sig på att hålla koll på alla

andra i sin omgivning, men har ingen

koll på sig själva, tyvärr !! Så ANN

FÖR DIN EGNA SKULL, SÖK HJÄLP!!!!

Älskar er fam.Ahlgren, A-K vi hörs

senare Kramiz ska bli mysigt i solen ;)

2009-09-10 @ 12:26:20
Postat av: Lena i Lyckebo

Man slutar aldrig att förvånas över vissa människors totala kallhet och elakhet i världen. Hon har nog inte haft några leksaker i sin barndom.

Radera bort denna otäcka kommentar och ruska av er detta. Hur ni gör och lever i sorgen angår ingen, det är en svår tid att gå igenom och den ska få ha sin tid, det är olika för alla hur man mår och agerar och så ska det vara..

Tack för att vi får följa er och ett stort tack för att ni delar med er om hur sorg kan vara. Jag är också lessen och saknar min lillebror som dog för två år sedan och känner så otroligt med er.

Kram från mig i Kiruna

2009-09-10 @ 14:47:30
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Linda

Jag tror inte personen ville nåt illa, jag tror bara denne är lite "dum" och säger korkade saker utan att hon egentligen tänker på det.



Vad kul att ni ska åka utomlands, det ska vi med snart. Vi åker den 26 september till Mallorca. Jag, mamma och två av mina tre barn.

Ska bli skitskoj !

Det är över 10 år sedan jag var utomlands sist...men jag har sparat och gnetat sen i februari + lånat lite för att kunna åka.

2009-09-10 @ 15:10:38
Postat av: Boel

Ja vad skall man säga om människor som uppenbart inte fattar ett dugg. Håller med alla andra som är era vänner på nära eller långt håll. Detta är er ensak och vi som känner Er vet precis hur ni har det och har haft det.

Kul för Johan att det går så bra för honom. Och ha en skön resa till Rhodos, min älsklingsö där jag jobbade en gång i världen.

Håller själv på att sakta men säkert resa mig upp efter pappas bortgång, begravning och boupptäckning.



Kramar i massor till en som tyvärr inte hör av sig allt för ofta.

2009-09-10 @ 19:25:06
Postat av: Josefine

Hej!



Först och främst vill jag bara säga att jag verkligen beklagar... jag hittade nyss denna blogg och vet inte vad jag ska säga. Inläggen får mig att börja gråta och jag ska inte säga att jag kan tänka mig vad ni gått igenom, för det kan jag inte, jag önskar att ingen människa behövde gå igenom en sådan sak.



Jag driver en välgörenhetsblogg där insamlade pengar ska gå till svenska organisationer; Brottsofferjouren, Barncancerfonden och Cancerfonden. Jag skulle väldigt gärna vilja göra en intervju eller få publicera en gästblogg med någon som t.ex. förlorat någon i cancer, eftersom jag tror det skulle få folk att förstå hur viktigt det verkligen är att vi kämpar för detta.



Skulle ni kunna tänka er att ställa upp på en intervju eller gästblogga? Ni får jättegärna kolla in bloggen och återkomma till mig via mail.



Kramar,

Josefine

2009-09-10 @ 21:46:56
URL: http://tillsammansforsverige.blogg.se/
Postat av: Pysan

Idioter som Ann finns det överallt..



Eftersom man bloggar själv så är det så att de kommer in lite då och då.. och de kallas "Troll".. Troll på nätet är små elaka saker som är anonyma.. de sprider sina elaka små ord.. och hoppas att den som bloggar slutar.. för det är det de vill.. eller att man ska bli ledsen...



Kram Pys som har haft ett och annat troll på sin blogg

2009-09-10 @ 22:24:55
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Cina

Janne, så starkt och bra att du "biter ifrån" till sådana oempatiska och helt känslokalla kommenterer.

Håller naturligtvis med övrig, som skriver att ni inte ska låta detta sätta sig hos er. Fast jag förstår att det är supersvårt, själv höll jag på att ramla av stolen när jag läste Anns inlägg, man tror faktiskt inte att man läser rätt.

Njut nu av er välförtjänta resa så mycket ni kan, hoppas på strålande sol, mycket bad i pooler som Johan gillar, god mat, en och annan paraplydrink och att du, A-K får lindring i värken av värmen.

Styrkekramar i massor!! Cina

2009-09-11 @ 12:25:35
Postat av: Veronica

Jag sänder styrkekramar i massor! Tids nog hittar ni en sten till Timpa , bry er ej om dumma kommentarer. Orkar själv ej kommentera el skälla på Ann,tycker det är tokigt att munhuggas på Timpas fina blogg. Jag sörjer minn lille blogghjälte.. Du Ann,läs mer på bloggen så får du lära känna en underbar pojke och hans fina familj.

2009-09-11 @ 22:04:14
Postat av: Josefina

Många kramar till er - så otroligt starka!

2009-09-13 @ 07:26:49
URL: http://lumumma.rummet.nu/
Postat av: Catta H i Handen

Liksom övriga som skrivit vill jag beklaga att det finns personer som Anne.



Det finns ju stora fördelar med dagens teknik, men nackdelen är väl att det blivit ett forum för den som vill mobba och vara elak anonymt.



Janne och A-K, försök strunt i Anne! Ha en skön resa när ni åker iväg, det är ni verkligen väl värda.



kram!

2009-09-13 @ 11:26:40
Postat av: Frida

God morgon!

Kikar in för att önska er en bra dag.

Kram fr Frida

2009-09-14 @ 08:02:54
Postat av: Petro

Hej



Snart kommer jag och Linnea :D

Ni kommer inte få en lugn stund (inte Stockholm heller för den delen) Ska bli kul att besöka den stora Hufvudstaden! Har ju aldrig gjort det innan!! :D Förväntar mig röda mattan och flaggning! Haha nej skojar. Men kommer bli skoj att se er igen. Hoppas att Johan är på lite bättre solskenshumör :D



Skånska hälsningar (skånska hälsningar är alltid glada och ootroligt fyllda med värme) /Petro

2009-09-14 @ 20:16:15
Postat av: Petro

Hej



Snart kommer jag och Linnea :D

Ni kommer inte få en lugn stund (inte Stockholm heller för den delen) Ska bli kul att besöka den stora Hufvudstaden! Har ju aldrig gjort det innan!! :D Förväntar mig röda mattan och flaggning! Haha nej skojar. Men kommer bli skoj att se er igen. Hoppas att Johan är på lite bättre solskenshumör :D



Skånska hälsningar (skånska hälsningar är alltid glada och ootroligt fyllda med värme) /Petro

2009-09-14 @ 20:48:23
Postat av: Maria Nyborg

Elaka människor finns det jämt, hoppas ni inte bryr er över en sådan idiot. Kramar från mig!!!

2009-09-15 @ 10:02:36
Postat av: Jeanette

Hej på er! Jag läste just det inlägget från "Ann"... En människa som inte mår bra tydligen. Hur man kan skriva så, är en gåta för mej! Det är väl inte hennes sak att bedöma ert tillstånd!!? Man blir bara så arg. Lägg energin på nåt annat istället, vill man säga till henne. Nog om henne, ingen idé att lägga nån energi på sånt struntprat...

Jag tycker denna sidan är jättefin och jag har följt er ett bra tag nu... Hoppas ni får en skön och jag sänder er lite kramar! /från Jeanette

2009-09-15 @ 17:21:52
URL: http://jeanettepoulsen.blogg.se/
Postat av: Frida

Kom på mig själv med att sjunga "jag är stark..." när jag satt och pluggade! Kände att jag var tvungen att titta till Er och sända lite styrkekramar.

Kram fr Frida

2009-09-16 @ 22:07:09
Postat av: Rita

Tittade in idag och såg att jag missat tre inlägg från er och åter ett knasig inlägg från en person som inte verkar vara riktigt rätt ihopskruvad. Strunt i henne, stackarn!



Lät så vackert då ni skrev om Tims viloplats...jag tycker ni jobbar på så bra mitt i allt detta. Ni är så himla kloka som reser och fyller på med sol, värme och ledig tid långt bort från en sorgefylld vardag.



Men jag vill åxå säga till Janne att inte låta jobbet "fylla" dig utan även tänka på att låta tomheten ta plats inom dig ibland. Men men...alla har sitt sätt att sörja och det är inte säkert att ditt sätt är sämre än något annat sätt. Glöm bara inte att du åxå ska ha tid för vila! A-K, har du fått testa "allt"? Akupunktur? Floating? Samtal? Piller? Jag blir ledsen att du är sjuk i kroppen ovanpå all sorg. Var snäll mot dig själv och tänk snälla tankar om dig själv - inte slå på dig själv för allt du "borde". Det enda du måste orka är att vara en tillräckligt god förälder (good enough parent) åt Johan. Skit i resten! Och till sist - FAN VAD BRA att Johan trivs på sexårs!!! Bamsekramar till er!

2009-09-17 @ 21:41:02
Postat av: Mia Fridh

Hej på er.



Det var ett tag sen jag var inne här.

Har än del gånger inte hittat orden.

Kommer i håg sången som Tim sjöng så fint.

som finns på sidan.

Jag tycker ni gör rätt som åker i väg lite på en resa. Det behöver ni



Många kramar

2009-09-18 @ 16:22:29
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Vill bara skicka lite styrkekramar från Varberg

2009-09-21 @ 18:11:27
Postat av: Frida

Kikar in för att skicka massor av styrkekramar!

Kraaaaaaaaaaaaaammmmm

2009-09-21 @ 21:42:23
Postat av: sofie

Hej fina familjen.



Jag vet inte om du hört talas om vårt öde, men vi förlorade vår son Victor i cancer ca en månad före er son gick bort. (April)



Vi gled in på den här bloggen via ett tips från en av våra läsare.

Vill först bara börja med att beklaga sorgen, det finns inte ord för hur tragiskt det är.

Vi vet hur svårt och kämpigt ni har det och vilken inre kamp man går igenom för att ens klara av dagarna.



Läste en korkad kommentar från en Ann, som många har reagerat på. Ville bara skriva några rader, eftersom att vi vet vad vi talar om.



Att behöva begrava sitt barn är det värsta en människa skall behöva stå ut med. Kännslorna är i uppror och all styrka och kraft går åt till att försöka hålla sig samman och fungera någorlunda normalt.

Och visst kan det verka som att man gör det utåt, men det är ingen som ser tårarna eller hör skriken bakom stängda dörrar.



En gravsten är på något sätt det sista man får göra för sitt barn efter att det gått bort, en sista uppgift, så hur viktigt det är att allt blir rätt med sten val, form, text och allt går inte att beskriva.

ALLT måste vara perfekt och kännas bra! Det går inte att ändra sig efteråt.

Vår gravsten beställde vi väldigt snabbt efter begravningen för vi visste ungefär vad vi skulle ha och vad det skulle stå.

Trots detta så tog det nästan tre månader innan stenen var på plats, pga att marken skulle sätta sig, godkännanden osv.



Vi packade även väskorna, tog husbilen och drog i väg till Italien i ca 4 veckor ca två månader efter Victor dog.

Vi kände ett desperat behov av att fly och komma bort från verkligheten.

Att få andas ett tag.

De här resorna borde inte ens kallas för semestrar, då det i stället är som jag skrev, en sorts flykt och själaläkning.



Den pressen och oron som man har packat på sig inombords måste komma ut någonstans och hemma klarar man inte riktigt av att släppa på allt, då vardagen skall fungera, jobb och sjukskrivningar skall fixas osv.



Peter, min sambo skall börja jobba två dagar i veckan nu i början på October och jag är fortfarande hemma.

Hur länge det blir så vet jag inte, men det finns ingen plan för hur lång tid det tar innan hjärtat läker.



Vi har som tur är blivit skonade från sådana människor som ni råkat ut för, men vi blir SÅ förbannade när vi läser om hur ni blivit utsatta.



Låt inte denna människa ta ifrån er den lilla styrka ni lyckats samla på er, utan koncentrera er på att ha det trevligt på er resa och verkligen koppla av.



Vi vill önska er all lycka i framtiden och hoppas att vi hörs av fler gånger.



MVH Peter och Sofie

2009-09-23 @ 09:52:23
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hittade precis hit, beklagar verkligen sorgen! Blev illamående av det hemska känslokalla inlägget som Ann gjorde. Förstår inte vad det är för fel på människor?! Så jäkla respektlöst!

2009-09-23 @ 21:00:21
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Frida

Tänker på Er och funderar på hur ni har det!

Styrkekramar

2009-09-28 @ 15:53:38
Postat av: Ann-Charlotte

Har inte kommenterat på en tid men tänker på Tim och vilken fin kille han var .

Skönt att höra att Johan trivs på 6års.

Fint att höra om flickan som trots sin ungdom är så klok.

Välj att tänka på henne och inte idioter som skriver så dumt som :Ann: gjorde .

Hoppas att ni fick en bra resa !

Kram

Ann-Charlotte Sören Lina Sjödén Wahlström

2009-09-28 @ 19:35:02
Postat av: Veronica

Skickar kramisar i massor,

tänker på er!

Och Tim!

2009-09-29 @ 08:49:07
Postat av: Anne-Lie Bertilsson

Tänker på er och skickar stora styrkekramar från Varberg

2009-09-30 @ 15:02:55
Postat av: Millan

Hejsan! Hoppas ni har det bra! Tänker på er! Kramar till er!

2009-10-01 @ 20:58:24
URL: http://millazsecrets-millaz.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hamade på eran sida utav ett misstag men kunde inte bara gå förbi. För det första så vill jag beklaga sorgen. Sen vill jag bara säga till dig ANN om du är anhörig till en cancersjuk person så borde du veta att man orkar inte hur mycket som helst,man behöver få komma iväg för att orka. Sen är det inte lätt med sten till sitt eget barn,det måste kännas rätt. Och om ni inte fått upp en sten nu så tror jag ändå ni får vänta till våren,så ta den tid ni behöver för att finna en som ni verkligen vill ha. Jag vet inte hur det känns att förlora ett barn,men jag vet hur det är att missta någon man älskar i cancer. Jag tänker på er och sänder en stor kram även att jag inte känner er.

2009-10-25 @ 06:37:13
Postat av: Annika

Hej,



Ville bara säga att jag är en okänd läsare som tänker på er ibland och hoppas ni har det bra trots att ni varit med om det värsta. Sänder lite styrka via tanken och tänk på att det är steg för steg som gäller. Ett andetag i taget, en minut, en timme, en dag osv. kramar från Annika

Ti

2009-10-29 @ 14:20:16
Postat av: Helena Wikström

En kommentar till Ann som är helt inkompitent vad gäller gravsättning!!



Det är så att när man begraver någon så måste hela gravplattsen sätta sig innan man sätter dit en sten!! Detta tar ca ett år. Så innan man sätter stenen på plats så ska det ha gått ett år. Läs på för HELVETE inan du öppnar din korkade mun. Ring till kyrkoförvaltningen och kolla sånt först innan du skriver ett inlägg. Skulle inte tro att du har någon som är cancer sjuk i din närhet för du skulle aldrig skrivit ett liknade inlägg i så fall. // Helena som mist flera vänner i cancer och jag vet vad jag pratar om. Välj en annan blogg och skriv inlägg i kanske!!! Pucko!!!!

2009-11-01 @ 23:38:29
Postat av: Yvonne Lundin

Hej! Vi som följt eran kamp här vet hur viktigt detta med gravsten är. Sen att vissa människor har konstiga åsikter om hur ni bearbetar eran sorg är tragiskt. jag har förlorat 2 bröder och att läka dessa sår tar tid. Så stå på er! Ni är underbara. Kram Yvonne

2009-11-14 @ 13:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback