Hej,Hej

Nu var det längesen vi skrev något! Här lunkar det på och vi tar fortfarande dagen som den kommer.
Det är verkligen upp och ner varannan dag skulle man kunna säga.
Det går verkligen inte att få in tanken att Timpa är borta,känns fortfarande som han är bortrest tillfälligt.
När dom jobbiga tankarna smyger sig på blir allting helt tomt! man blir apatisk och orkeslös och det händer tyvärr rätt ofta.
Fan vad tungt allt är egentligen!!! allt rullar på för alla andra men för oss står det still. Visst, man har tagit sig vidare nåt steg men hamnar allt för ofta i bubblan igen.
Johan mår inte heller nå vidare, det kan man lätt se. Han pratar hela tiden om Tim och pratar med honom när han är själv i rummet.
Svårt är det och man gör sitt bästa för att härda ut.
Önskar att det gick att skriva lite mer positivt men man är inte där för fem öre tyvärr!
Önskar er alla en trevlig helg så hörs vi igen. 

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Jag förstår så väl hur ni känner, det är så smärtsamt att förstå hur definitivt allting är och då är lättare tänka att han/hon är bortrest på obestämt tid. Imorgon är det 1 år sedan Sabina min dotter begravdes, det känns som det var igår....lika overkligt... så smärtsamt att mista sitt barn. Man tar en dag i taget. Förstår att också Johan saknar sin storebror, får han träffa nån som kan hjälpa honom med att bearbeta sorgen och förlusten? Mina barnbarn träffade barnpsykolog en period och det kändes bra.

Känner så med er och hoppas att det blir bättre med tiden.

Varma kramar från en mamma till ängla dotter

2010-04-23 @ 22:19:23
Postat av: peggy

Hej familjen, det finns inga ord som kan trösta.

Ville bara säga hej och låta er se att vi tänker på er.

hoppas ni kan ta tillvara på varandra och njuta i vårsolen, förresten, hur går det med Johans ben? är det bra nu.

Många kramar

2010-04-24 @ 09:32:16
Postat av: anette

tänker på er puss o kram

2010-04-24 @ 11:37:30
Postat av: Veronica

Tim är ständigt i mina tankar,

skönt att kunna kika in till er på bloggen.

För er är jag en av alla i cyberrymden,

en av alla som tack vare bloggen fick lära känna fina Timpa.

Snart ett år sedan han gjorde sin resa men känns som igår,

sorgen o smärtan då man läste att han var "borta"!

Kan bara ana vad ni går igenom,

sköt om er kramisar fr mig.

2010-04-25 @ 12:28:58
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag kikar in och kramar om, många styrkekramar från Kiruna<33333

Postat av: Moa

Vad säger man, det finns inga ord som kan trösta egentligen... Många kramar!

2010-04-27 @ 22:02:07
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Frida

Hoppas att ni får den hjälp ni så väl behöver och att Johan får stöttning utifrån oxå och inte "bara" från Er föräldrar och närmast anhöriga. Tänker ofta på Er och önskar så innerligt att jag kunde göra ngt mer konkret för att hjälpa...

Många styrkekramar från mig till Er!

2010-04-27 @ 23:43:29
Postat av: Mia

Ni e sååå duktiga som kämpar på så hårt, åh jag vet att 2 st dagar som är grymt tunga närmar sig med stormsteg, Lider mer er och tänker på er !!!kramiz Mia

2010-04-28 @ 12:20:59
Postat av: Cina

Hej!

Janne: Kul att du ringde ner och snackade lite med personalen (Niclas) på gården, vi finns alltid där!!

Tänker på er!! Känns fjuttigt att skriva det när jag läser... önskar jag kunde ge er styrka. Hoppas att responsen här hjälper er lite!

Kramar i massor!! Cina

2010-04-28 @ 15:16:37
Postat av: Johan

Vill bara säga att er hemsida har varit till hjälp för mig. Vår son drabbades av medulloblastom för 1,5 år sen. Otur, men han hade i alla fall turen att det inte fanns någon spridning. Livet är ett enda stort lotteri (det inser man nu) där Tim och ni tyvärr drabbades dubbelt (hjärntumör som också visade spridning). Vår son hade otur (hjärntumör) och sen tur (ingen spridning) och mycket pekar på att han kommer att klara sig. Men det är fel som vissa uttrycker det att man besegrar cancern. Tim kämpade säkert minst lika hårt som vår son. Det är nog bara att acceptera att livet är ett lotteri, där vi alla till slut går samma öde till mötes. Förhoppningsvis är döden ändå en vinstlott, men det får vi inte veta förrän stunden är kommen. Alla människor sitter dock alla i samma båt. Det brukar kunna vara en tröst för mig.

2010-04-29 @ 12:52:34
Postat av: Frida

Tänker på Er lite extra nu när en känslosam period närmar sig...

Styrkekramar i massor

2010-05-02 @ 10:13:11
Postat av: Anneli

Jag tänker på er ofta, ofta. Så svårt allt är för er, jag önskar jag kunde hjälpa till på något sätt utöver att stödja Barncancerfonden, utan mer fysiskt just för er...

Många kramar från Anneli i Vänersborg

2010-05-03 @ 14:03:36
Postat av: Anonym

Snart 1 år sen lille TIM blev en ängel,tänker på er....många kramar från fröken kim

2010-05-04 @ 19:19:44
Postat av: Veronica

Ja snart ett år sedan Timpa släppte taget och lämnade er.

Hoppas ni har era nära o kära omkring er som ett extra stöd för det måste vara xtra jobbigt med "års-dagen" Kram från mig,

jag saknar min lille blogghjälte:(

2010-05-05 @ 17:59:20
Postat av: Anonym

Fy vad hemskt. Han var stark.

Tänker på er. Och honom.

Kram.

2010-05-05 @ 18:39:17
Postat av: Frida

Jaa, nu tänker jag extra mycket på Er! Hoppas och önskar att morgondagen blir till ett ljust minne... men hur i hela friden ska det kunna gå till...

Styrka & kraft i mängder från Tullinge

2010-05-06 @ 20:52:02
Postat av: Veronica

God put his arms around you

and lifted you to rest

God´s garden must be beautiful

he always take the best



Tim,vi glömmer dig aldrig,

sov i ro

Janne,AnnaKarin och Johan,

kramar i MASSOR

2010-05-07 @ 09:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback